BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »
.....Ketika tiba saat perpisahan janganlah kalian berduka, sebab apa yang paling kalian kasihi darinya mungkin akan nampak lebih nyata dari kejauhan - seperti gunung yang nampak lebih agung terlihat dari padang dan dataran.....

Saturday, January 12, 2013

Erk.

assalamualaikum. *lambai*

nak tahu sesuatu tak? walau macam mana pun kita nafikan yang kehidupan membosankan, sebenarnya, ia memang membosankan. heh. kadang-kadang la. bila tiada tarbiyah, tiada mujahadah. dan. tiada ukhuwwah.

aku lagi bosan dari budak ni. o.0

percakapan, penulisan, boleh menipu. boleh membuat helah.

tapi.

hati dan perasaan? kita tak boleh menipu mereka. tak boleh.

bila kehidupan yang bersyariat tidak dijalankan, maka tiadalah kebahagiaan yang diperolehi.

hari ini. aku gatal-gatal masuk bilik abang aku. Ghazie. ye, ghazie.

aku cakap.

"bosan."

sepi.

"takde kawan, memang bosan kan?"

"mestilah." dia jawab.

aku tanya dia.

nak test dia kejap.

"kalau ade boyfriend, mesti tak bosan kan? mesti best kan? sentiasa text. hidup gembira je.."

lol. geli aku cakap.

"heh. dorang tak gembira sebenarnye. luaran memang nampak gembira, tapi dalaman, langsung tak."

senyap.

*mencerna fikiran*

...................

memang couple membahagiakan.

*muntah*

memang tak akan bosan. tapi, kita tak sedar. betapa kosongnya hati kita bila asyik duk pikeq pasai awek. ape? fikir dapat pahala ke fikir2 tu? kau fikir tu isteri kau ke nak dapat pahala-pahala bagai. ok. emo.

nak tahu? di sebalik kegembiraan kita yang tak terhingga tu, ade satu perasaan yang paling dalam, paling. dalam! perasaan resah. resah dengan apa yang kita lakukan. dan resah itu, hanya orang tertentu je yang akan rasa. iaitu orang beriman.

tolong.

tolong sangat-sangat.

jangan isi kebosanan dengan mencari teman hidup yang tidak halal. bukan haiwan tak halal, manusia yang belum halal untuk dibuat teman bahagia forever and ever. ceh.

aku nak cakap sesuatu.

sebenarnya, ade banyak cara nak isi kebosanan.

salah satu caranya, macam sekarang ni lah, buat entri.

ade banyak lagi. tak payah nak list lah kan. kita pon dah tahu. cuma, kita saja je buat tak tahu tentang cara2 halal ni, nak cari cara haram jugak.

taubat.

sebelum terlambat.

ok. tak tahu nak buat ayat. otak dah kering.

act, aku nak cakap, saat ini, aku rindu sangat lah kat kawan-kawan. aku harap dorang camtu jugak. hho, tali ukhuwwah tidak akan putus.

wallahu a'lam.


0 comments: