BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »
.....Ketika tiba saat perpisahan janganlah kalian berduka, sebab apa yang paling kalian kasihi darinya mungkin akan nampak lebih nyata dari kejauhan - seperti gunung yang nampak lebih agung terlihat dari padang dan dataran.....

Friday, March 25, 2011

Bersabarlah..Allah Memahami Kita

Bimillah..



Assalamualaikum..

Anda gembira x hari ini?
gembirakan..
hoho..mendela saya mepek petang-petang ni kan??
tapi nak bagi tau sesuatu..
anda mesti ada perasaan sedih kan?mestilah ada..
banyak cabaran yang kita hadapi dan akan menghadapi kita.
jadi,macam mana kita selesaikan masalah ini?ataupun cane kita nak kawal perasaan sedih kita ni?
nangis?marah orang?pecahkan semua barang?saya masih x faham dengan perangai manusia (dan perasaan sendiri)
nape nak sedih? nape x terima apa yang dah terjadi?
nape nak tension sgt?dah itu yang terjadi..kita tak boleh ubah semua tu..apa yang kita boleh buat ialah membina semula keyakinan diri,berusaha untuk menjadikan diri kita yang terbaik..
jadikan hari esok lebih baik dari hari ini.

jika semua orang x faham dengan perasaan kita,such as time kita sedih tu,orang di sekeliling kita semuanya bergembira,bergelak ketawa padahal dia tahu kita bersedih..ataupun mereka membuat analisis sendiri , macam.. (buat ayat sikit)...
"wei,nape budak tu sedih? mcm nak nangis je?"
"huh budak tu,dia baru putus cinta tu,dia memang macam tu, poyo je lebih budak tu"(banyak betul tu dia),
tulah contohnya,and then..dua orang budak yang beruntung tu memerli orang yang tengah sedih,kutuk2 dia,kalau kutuk belakang x pe jugak,ni depan2..
kalau anda yang bersedih ketika itu,apa perasaan anda,rasa macam nak meraung kan?

TAPI!!!
ingatlah wahai saudara-saudaraku...
walaupun mereka tidak mengerti kita,cakap benda2 yang pelik kepada kita..
Allah tetap memahami kita,Allah akan mendengar luahan kita,dan Insya allah kita akan dapat ketenanagan jiwa
Allah mengetahui semua perkara..apa yang kita buat, apa perasaan kita..
jangan putus asa..terukan perjuangan..jangan peduli apa yang diorang cakap,pandang ke hadapan..
kalau betul2 anda putus cinta macam yang diorang cakap tu,
maka tinggalkan dia,dia x penting pun sebenarnya,lainlah kalau dah kahwin..yang belum tu,yang masih umurnya setahun jagung,jangan fikir sangat..cinta kita hanya kepada Allah..
Satu lagi..Ada kebahagiaan dari Tuhan di dalam kedukaan, maka bersyukurlah anda terhadap segala peristiwa2 yang anda hadapi..sebenarnya,masa kita bersedihlah kita akan dapat mendekatkan diri kita kepada Tuhan..setiap perkara mesti ada hikmahnya..

Di kesempatan ini,saya ingin meminta maaf atas keterlanjuran saya menyakitkan hati anda semua..sejujurnya,saya x suka cerita kat orang lain time saya ada masalah..saya tahu jika saya menceritakan kepada orang lain,itu hanya menyusahkan orang saja,saya lebih suka memendam perasaan tu,saya x kisah anda kasihan kpd saye ke tak..cuma time saya masam tu, janganlah bersembang pun dengan saya,satu perkataan pun saya halang,itu agak menyakitkan hati saya lagi2 kalau anda terperlli saya walaupun anda x perasan,saya akan terus tengking,maafkan saya,saya perlukan masa untuk tenangkan diri saya..

Perkara yang paling penting sangat!
Don't Judge a Book By It's Cover!

saya sangat5x sakit hati,saya boleh bersabar,tapi fikirlah perasaan orang,bukan saye je,anda pun akan sakit hati kan?saye dan anda ada perasan,maka buangla sikap ni..
Sama2 kita muhasabah diri..



P\s:ini hanya pendapat saya,klu salah,maafkan saya..

Wallahu a'lam.

2 comments:

'Aishah Jauhara said...

Good writing my younger sis..
But is anything happened to u? Seems like u have some problems.. Do u wanna share with me?

Be strong dear..! Allah is always be with u! :)

Nabeela Akrasha said...

thank(ade 's' ke x) my sis..
saye x de ape2 rasenye..

Insya Allah saye akan terus ke hadapan..