BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »
.....Ketika tiba saat perpisahan janganlah kalian berduka, sebab apa yang paling kalian kasihi darinya mungkin akan nampak lebih nyata dari kejauhan - seperti gunung yang nampak lebih agung terlihat dari padang dan dataran.....

Saturday, September 15, 2012

Syafakillah..

Suatu malam..



panasnya hanya Allah yang tahu.. rasanya boleh panggang ayam kat katil tu.. 
esok pagi.. hanya Allah yang tahu kesabaran aku.. mase trial, soalan pun aku tak tahu.. semua samar samar.. pening sangat.. nak sedih? ntah.. xdelah sedih sangat.. biasala tu.. demam.. memang musim demam kan..? trial tu.. insyaAllah aku dah buat yang terbaik masa tu.. serahkan kepada Allah saja..

bila dah pergi klinik, dapat ubat..tak nak makan.. perasan kuat tahan demam.. tak panas la, tak pening la.. tengok2 esok terus demam teruk. sebaik balik rumah hari tu.. alhamdulillah.. mudah mudahan lebih baik bile jumpa famili..

2.40, akak dah sampai.. die yang amik rupenye.. takpela.. pergi rumah die sekejap kat nilai.. sampai2 rumah akak, terus tido.. tak cakap banyak pon.. just cakap, puasa sebab akak ajak makan, harap akak memahami.. 
sejam.. dua jam.. akak kejut.."solat.. nak balik rumah ni.." eh.. lamanya aku tido.. "kenapa darah tu..? "tetibe akak tanye.. tengok2.. pejam mata je.. bertompok2 darah.. "takde ape.." jawab aku.. mase nak amik wudhu' tu..jerit senyap2 je la.. pedih sangat.. 

sampai je kat rumah.. tunggu mak balik..
pukul 8.. mak baru sampai kat rumah.. gembiranya bukan kepalang.. tapi ..
PELIK.
muka mak.. macam.. tak sihat..
mak cerita semua kat aku.. selama aku demam, tak pernah bergenang air mata.. tapi malam tu.. aku terkedu.. rupanya, mak aku lebih sakit dari aku.. 

dari dulu.. bermacam macam dugaan mak aku tempuh.. tapi dia tetap tersenyum.. tak sekali menyalahkan anak anaknya.. dari dulu.. dia selalu sakit sakitan.. tapi dia tetap gagah bangkit, membuat kerja demi anak anaknya.. kalau ikutkan.. sampai aku mati, takkan ku dapat balas segala jasa emak terhadap aku..

bersabarlah ibuku.. ni semua penghapus dosa.. dan tanda kecintaan Allah terhadap hambaNya..

Ya Allah, sembuhkanlah ibuku.. berilah dia kekuatan menghadapi dugaan.. Ya Allah, ampuni dosa ibuku.. kasihanilah dia sebagaimana dia mengasihani kami sejak kami kecil lagi..

love u mom. :)
Syafakillah ya ummi.. mohon doa kalian untuk ibuku..

Assalamualaikum.

4 comments:

benAbiHanifah said...

salam Nabeela. kenapa dengan mak?

NAS said...

insyaAllah tak ape2.. :)

jeffri razak said...

Allah....hati kecil tersentuh..Allahhuakhbar...ibu nyawaku...jika ak mampu gantikan nyawaku untuk kembalikan ibuku ak sanggup..semoga anti terus kuat dan tabah..anti masih merasa ksih bonda..sy telah hilang keduanya..sangat sebak pabila baca entry ni...Allah..alaika salam ukhti..=''(
semoga bonda terus sihat..aamiin...

NAS said...

Allah tidak akan membebankan hambaNya melainkan yg sesuai dgn kesanggupannya. Moga Allah mecucuri rahmat kpd orang tuamu, dan memperteguhkan hati dan imanmu. be strong.